reklama

Zamyslenia a Môj boj

Tento blog sa bude skladať z troch častí – prvé dve nadviažu na predošlé príspevky a posledná časť bude reflexiou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Časť prvá – byť lepší

Keď som šiel do štátov, rozmýšľal som, ako využijem čas čo tu mám k dispozícii.
Bežné činnosti: filmy, cestovanie (o samote?!), po pracovný relax - tak žiaduci pre každého, balenie báb?.. nič z toho nepripadalo v úvahu – nerozumno a niet čas. Veď po práci mám iba cca 4-5 hodín pre seba.
V decembri som si skúsil ako viem fungovať a tieto dva mesiace som sa rozhodol ísť na doraz.

Ale po poriadku. Je vždy na človeku ako sa postaví k príležitostiam a či ich vôbec zbadá.

Ešte rok pred mojou cestou sem (predminulý december), som bol v dlhodobom vzťahu s fantastickým dievčaťom (ok, mala svoje muchy), no v januári 2014 som už nebol.. Čo teda s voľným časom? NELEMRIŤ! Veď som iba jeden a musím sa o seba starať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najskôr urovnanie vecí v hlave – som prudko analytický, preto som začal s NLP (neuro linguistic programming), aby som si veci v hlave pekne usporiadal, tak ako som chcel. Pracovne som išiel na plné obrátky (taktiež to pomohlo na vypnutie) a urobil si celkom dobré renomé aj tuto v štátoch.

Ďalší prob – mal som nízke sebavedomie. Keď som unavený, stále sa v tej pozícii pristihnem, ale už je to lepšie – ako na to? NLP + osobne mi pomohli videá Tylera Durden-a (toho z The Game, nie z Fight Clubu), konkrétne séria Blueprint decoded (nie je až tak o balení, skôr o vnútorných postojoch a úcte k sebe). Ok, to by sme s odretými ušami mali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo mi chýba? Cvičiť som začal denne už v októbri 2013 – dobre ... Ale strava bola zlá. Tráviace problémy žalúdka bombardovaného polotovarovými zlobrotami z kantín, som zúžil na ryžu s kurčaťom – tiež denne.
Neskôr som naďabil na Paleo-Keto-Fast mišmaš pod názvom „Princípy Pračloveka“, kúpil knihu a dal tomu šancu. FAMÓZNE! Takže, jem už zdravo ako nikdy predtým, čo ďalej?

Mal som v práci stresy, niekedy ťažko zvládatelné a pri práci do noci (presahujúcu aj polnoc), sem tam aj bolesti na hrudníku. Riešil som to s šéfom a neskôr začal meditovať – odporúčam oboje! Predošlé riadky však boli iba predvojom pre môj terajší pobyt.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skromne – cieľ bol odísť sem „v pohode“ a vrátiť sa ako „naj“, čo pre to urobiť?

Pracovne a rozvojovo - Urobiť si tréningy a certifikácie (CAPM + Green Belt v Lean Six Sigma);  zostaviť si tím, viesť ich, zistiť požiadavky a úspešne zaviesť nový systém - globálne;  napísať rigorózku (hehe Word mi chcel opraviť slovo “napísať” na “rapist”);  naučiť sa španielčinu (aspoň sa vysomáriť konečne z časov)

Zdravotne – Meditovať a zdravo jesť každý deň a trénovať - či už tréningom bude plávanie, silový tréning, kalistenika, jóga,.. to je úplne jedno, treba sa hýbať! Tiež sa pokúsiť sa dosiahnuť ketózu.
Zatiaľ všetko ide ako má, tak sa nesmiem vzdať. Každý deň možno dve hodiny oddychu a mimo to stále makanie – dostal som sa do obrátok podľa jednoduchého hesla: „nezastav sa!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zábavy, relaxu, sexu, kina a príležitostí na pozeranie do blba bude ešte veľa. No príležitosť vytrieskať z trojmesačného vyňatia z reality čo najviac – taká sa už opakovať nemusí.

Časť druhá – Prelet nad Ikarom:

Predom oznamujem – som OK! Teda.. skoro, úplne ok som nebol nikdy :)

Utorok. Spal som síce málo, ale aspoň zle. Ešte stále som sa neaklimatizoval – lietanie je super! Dve kávy, príprava prezentácie. Idem viesť projekt, ktorý z môjho tímu urobí superstars, treba sa poriadne pripraviť! Kick off sme zvládli, mám úžasný tím (škoda, že nikto nerozumie slovensky – teraz by sa potešili).

Neskôr večera s kolegyňami z Európy. Išli sme do Vietnamskej reštiky. K počudovaniu, aj curry sa s mojím trávením povadilo – neviem čím to je, ale aj pomerne zdravé jedlo sa dá urobiť dosť nezdravo. Zgniavený a mierne bez síl čakám na vytrávenie, aby som šiel cvičiť. V posilke som slabý, ale som cieľavedomý a týmto sa zastaviť nenechám. So španielčinou sme si zasa nerozumeli, nevadí.

Pri tréningu zadržania dychu sa mi zasa podaril pekný výkon nad dvoma minútami. Nebolo mi však potom do skoku. Zjavne som už celý deň telo príliš silil. Keď som sa chystal spať, tak sa dostavila bolesť na hrudníku. Povedal som si, že napätie treba uvoľniť – meditácia. Bola fajn, avšak nepomohla a bolesť zotrvala. Nepáčilo sa mi to a chvíľu neskôr som sa rozhodol ísť do loby a zavolať si sanitku aby ma skontrolovali.

Čakajúc na sanitku som sa začal triasť. Riadne... Keďže sa mi takéto dačo už raz stalo ešte na strednej, tak som úplne šialený strach nemal (pozdravujem Janku a Milana :), ale nehanbím sa priznať - stále som sa dosť bál. Po príchode zdravoťákov sme si pokecali a konečne niekto poznal firmu pre ktorú robím!!! Napokon je medicínska technika aspoň niekomu sexi. V sanitke som sa prestal triasť a zbalený v deke, pripútaný k lehátku, sa relatívne stabilizoval – bez akýchkoľvek sedatív (relatívne, bo hrudník stále bolel).

EKG ... vedeli ste, že Vám meria aj dych a môžete sa s ním hrať – je to ako keď prikážete Super Máriovi vyskočiť! (niekoľko minút úprimnej detskej radosti) .. Ďalej - krvné testy, stovky otázok, opis zdravotného stavu, 2x röntgen a Miško bol na ceste preč. Záver – bolesť hrudnej steny. Vraj zápal – A NIE SRDCOVY! Nestresovať!
Je čas o kúštik spomaliť..
 

Časť tretia – Som lepší:

Keď som sa vrátil z nemocnice, najskôr som sa po vyzlečení trička nemohol prestať smiať na tom polepenom bradáčovi v zrkadle. Následne som odoslal šéfovi mail a keďže som videl kolegov na Slovensku už online, rozhodol som sa, že aj im napíšem.

Radosť z návratu na hotel o pol štvrtej ráno
Radosť z návratu na hotel o pol štvrtej ráno 

Počas rozhovoru s kolegyňou (ďakujem Paťka :) som si uvedomil myšlienky, ktoré sa mi útržkovito zjavovali v tom chaose predošlých momentov. Veď ja som: „dosť psycho super“!

Píšem si prácu na PhDr.; stravujem sa uber paleo (akurát som si upil z Vegan Gluten Free nápoja.. lebo kto by mal rád veganský lepok :D ); rozprávam 3,5 jazykmi - aj lekárske hovadiny.. sice ťažko.. ale dám; vediem projekt kde sú podo mnou manažéri; sily mám ako mulica v záprahu; vidím bez okuliarov.. a ešte k tomu zaujímavo; nebol som už poriadne dlho chorý; zima mi veľa neurobí (otužilý); tréningy; blogovanie; kniha; ešte aj voňavka mi prišla, tak už aj super voniam..

Je to málo? Meditujem; robím to čo ma baví a zrejme dobre - veď si ma pozvali do štátov, a že nemám 2 metre? Tssss moja výška je dokonale akurát - 182cm a každý je super!
Nech so sebou urobím čokoľvek, tak ma charizma neopúšťa. Dievčence boli okolo, či som bol oholený vystrihaný a „vyzeral na 18“, bradatý, vlasatý („wannabe Tarzan“), dredatý („puberťák“).

Ešte aj pamäť mám slabú – síce nie vždy pozitívna vlastnosť, ale aspoň sa opakovane dokážem nadchnúť pre rovnakú vec. No, a to keby ste vedeli, čo ja som toho za život už postíhal..

TEST:

  1. Som pri pohľade do zrkadla spokojný s tým kto tam je? ÁNO!!!

  2. Znamená to, že môžem prestať so snahou byť lepší? V žiadnom prípade.. práve naopak

Neviem, či aj ostatní mate toto v hlave usporiadané, mne to chvíľu (rozumej dosť dlho) trvalo. Pokiaľ nemáte, skúste to – stojí za to obzrieť sa a mať radosť zo seba.

A ak sa ti tento náhľad do duše nepáčil, môj milý Čitateľ - tvoj problém

Michal Paulov

Michal Paulov

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

jeden z Vás Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu