reklama

Kambodža

Pokračovanie príbehu o výlete do krajiny úsmevov, objavovaniu khmérskych dejín, rochnení sa na pláži a o tých ďalších veciach

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Minulý blog skončil príchodom (dlhočizným trmácaním sa) do Kambodže. To som však preskočil pár pekných detailov. Napríklad – cestou od hraníc idete po National Highway 5 a neskôr po 6-tke. Tento honosný názov nesie dvojprúdová cesta, na ktorej je bežná premávka motorkou poháňaných prívesov naplnených na 4 metre slamou/vrecami s ryžou/zeleninou/čímkoľvek. Takže kolóna ide v lepšom prípade 50km/h.

Ďalšou radosťou sú nové bankovky, kde si kurz nepamätám a to sa mojej hrdosti stalo osudným, ale po poriadku celý príbeh. Cestujeme už XYZ hodín a konečne na mňa prišli driemoty – asi po 30 až 35 hodinách bez spánku. Spal som niečo okolo pol hodky a zrazu autobus stojí. Teta predavačka z obchodu pri ktorom stojíme kričí, že máme ísť von, že sa bude v autobuse umývať dlážka. Ja v zombie móde vystupujem. O pár momentov neskôr idem kúpiť vodu. Fľaša chladenej vody, čo má stáť 50 centov (v prepočte na naše) ma stojí 5€ - zisťujem to až v autobuse, keď prichádzam k rozumu a troška sa preberám.. Ale želám to tej pani, dúfam, že tieto peniaze odloží na lepšie vzdelanie svojich detí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nuž a do tretice – mali sme mať odvoz až do úplného centra Siem Reap-u. Samozrejme že sa tak nestalo. Ale za príplatok nás tam boli ochotní odviezť. Nervózny tak, že by som trhal ľudí na veľmi nepodarené kúsky lega, som odišiel. Nakoniec sa našiel tuktukár, čo nás zobral až k hotelu za tú istú cenu, za ktorú nás mali pôvodne zobrať do centra. Hotel bol hotová spása.

Hotelík krásne čistý, pekne zariadený a neskutočne lacný. Vlastní ho pár doktorov z miestnej nemocnice a sú nesmierne úslužní. V noci nás ubytovala iba pani domáca a keď som vychádzal zo sprchy, tak mi zaklopala na dvere, aby mi predstavila aj manžela. Ja iba v uteráku.. Bola to vskutku čudná situácia, ale zasa – bolo to milé.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ráno mi domáci ukázal ponad lesy ruiny Angkoru a požičal bicykle, aby sme sa mohli presúvať medzi pamiatkami. Vyrazili sme na street food, čo bol neuveriteľne lacný zážitok, ktorý už asi v živote nechcem opakovať. Dajake mäso, čo malo už dávno za spotrebou (ale však fermentácia), kopa čudných vecí, ale za to zaujímavá chuť.. ale aj tak.. raz stačilo..

Nasypem si popol na hlavu.. Priateľka mi ochorela a mňa nenapadlo, že byť na slniečku v tropickej krajine s antibiotikami a bicyklovať, nie je to naj, čo by si mohla žena priať... Tak som zažíval zaslúženú sódu, až kým sme nezašli do tieňa pralesa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Angkor je úžasný. Tu by som mohol skončiť, ale ani zďaleka by to nevystihlo pompéznosť tejto zabudnutej ríše. A hoc všetku slávu a lesk na seba berie Angkor Wat a Bayon (prípadne aj Ta Prohm), tak toto miesto ponúka aj nespočet iných chrámov, ktoré môžu byť iba Vaše na preskúmanie. Chrámov je toľko, že nájdete aj také, kde stretnete iba divé spokojné prasiatko, alebo opičku, no žiadneho človeka.

Dosť rečí, veď sa pokochajte.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Najväčšia náboženská stavba sveta
Najväčšia náboženská stavba sveta (zdroj: Angkor Wat)
Toto je najbližšie čo som bol k Angeline Jolie.. keby tu 15 rokov počkala.. (z filmu Tomb Raider)
Toto je najbližšie čo som bol k Angeline Jolie.. keby tu 15 rokov počkala.. (z filmu Tomb Raider) 

Z rujn sme sa vracali už za tmy. Hladní, no spokojní... Nevracajte sa odtiaľ za tmy! Dopravná situácia je vtedy na kočku. Ale! Malo to aj jeden pozitívny moment – ako sme už išli k hotelu, tak sme videli pána robiť na prívese bicykla palacinky s krémom (dačo sladké, iba mierne nutelové... skôr do karamelu a salka). Toto sme si dali urobiť a zjedli na hotely. Ak si myslíte, že francúzske Crêpe je vrcholom palacinkáskeho kumštu, tak ste na ohromnom omyle. Tento pán priviedol svoje umenie k dokonalosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po sprche som šiel za domácim zaplatiť za pobyt (mal som na sebe viac ako uterák). Domáci navrhol, že nás zoberie do mesta na miestne jedlo. Toto veru stálo za to! Plechové steny, plastové stoličky a stoly na nerovnom povrchu kúsoček od hlavnej cesty, no jedlo chutnejšie ako vývar z anjelov a šťastia.

Maličkosť o Kambodžanoch – keď sa usmievajú a pritakajú, neznamená to, že rozumejú! Na toto vás upozorní aj lonely planet a je to veru pravda. Bežne sa mi stalo, že som sa dačo spýtal po anglicky – strelím do vetra – „Ako ste sa dostali k liečeniu v detskej nemocnici?“ na čo pán domáci odpovie „Yes.“ a usmieva sa.

Ale ak by ste chceli byť mimo pub street-u a bližšie k rujnám, tak všetkými desiatimi odporúčam ich hotel! Však sa pozrite sami, či by tých 20€ na pár na noc za toto nestálo za to :)

Ďalší deň sme odchádzali do hlavného mesta. 6 hodín autobusu s veľmi nevoňavým pánom šoférom, rovinatou krajinou, kde budovy nemajú spodné poschodie – pretože záplavy a kde môžete vidieť chudobu vlastnú juhovýchodnej ázii.

Mesto samotné nenadchne. Je to taký špinavý smradľavý pupák na tvári krajiny. Nemôže však za to. Krajina nemala nikdy šťastie na rozumných vládcov a terajšie zriadenie stále nepraje rozumným rozhodnutiam.

Pekné pozostatky z čias kolonizácie
Pekné pozostatky z čias kolonizácie 
Obrázok blogu
(zdroj: Kráľovský Palác)

Ďalšieho rána opúšťame v lejaku mesto, aby sme mohli nazrieť pod sukne dvojičkám Petronas Towers a okúsiť na chvíľu chuť rozvinutého mesta – Kuala Lumpuru.

cesta na letisko
cesta na letisko 
ak si pamätáte, keď toto otvárali ako najväčšiu budovu sveta, tak ste cool!
ak si pamätáte, keď toto otvárali ako najväčšiu budovu sveta, tak ste cool! 

Po pár hodinovom prestupe sme pristáli na ostrove Phuket, no o tom až nabudúce..

Michal Paulov

Michal Paulov

Bloger 
  • Počet článkov:  56
  •  | 
  • Páči sa:  0x

jeden z Vás Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu